Kulak Burun Boğaz

KBB yani Kulak Burun Boğaz bölümü diğer adıyla Otorinolarengoloji  kulak, burun, boğaz ve çevrelerindeki bölgelerin tedavisiyle ilgilenen tıp anabilim dalıdır. KBB, baş-boyun ile ilgili organların gerek tıbbi gerekse cerrahi tedavi süreciyle yakından ilgilenmektedir.

Otoloji ve Nörootoloji (Kulağı Ve Kulakla Beyini Ortak İlgilendiren Hastalıklar):

Dış kulak yolunun tüm hastalıkları

• Orta kulak hastalıkları: Akut ve kronik iltihapları, orta kulak ve iç kulak bağlantısında kireçlenme (otoskleroz)
  • İç kulak ve Gerisinin Rahatsızlıkları: Labirentit, Vestibüler Nörinit gibi iç kulağın iltihabi rahatsızlıkları Meniere Hastalığı, Benign Paroksismal Pozisyonel Vertigo gibi baş dönmesinin ön planda olduğu rahatsızlıklar

Rinoloji ve Allerji (Burun Hastalıkları):

Burun kemiği eğrilikleri, polipler ve burun içi kanserleri • Akut ve kronik sinüzitleri tedavileri • Mevsimsel ve Süregen Allerjik Burun Nezleleri

Stomatoloji ve Orofarenks Hastalıkları:

• Ağız İçinin iltihabi, kistik ve tümöral hastalıkları
  • Bademciklerin ve geniz etinin iltihapları ve büyümeleri
  • Horlama sebepleri ve tedavileri

Larengoloji:

Ses teli ve civarının iltihabi hastalıkları(Larenjitler), ses teli nodüller, gırtlak kanserleri • Konuşma bozuklukları