Obezite Cerrahisi

Obezitenin zararlı etkilerinden kurtulabilirsiniz Obezitenin yol açtığı çok ciddi yandaş hastalıklar mevcuttur. Hipertansiyon, diyabet, kalp hastalığı, inme, uyku apnesi, eklem hastalıkları bunlardan yalnızca birkaçıdır. Kilo vermekle hastalar bu yandaş hastalıklardan kurtularak yaşam sürelerini uzatırlar. Bu ameliyatlar kilo verdirmekle kalmaz özellikle gastrik bypass ameliyatı hastaları tip 2 diyabet ve yol açtığı yandaş hastalıklardan kurtarabilir. Hastaların yüzde 80’inde daha kilo vermeden diyabetleri düzelmektedir.

Mide Kelepçesi

Mide bandı (kelepçe) kısıtlayıcı türde bir cerrahidir. Yerleştirilmesi oldukça basittir ve operasyon süresi çok kısadır. Çalışma mekanizması yenilen miktarı kısıtlama üzerine kurulmuştur. (Mide kelepçesinin taklış tekniğini görmek için video galerimizi ziyaret edebilirsiniz.) Mide kelepçesi hasta uyumunun en önemli olduğu cerrahi türlerinden biridir. Hasta seçimine çok dikkat edilmezse başarısızlıkla sonuçlanabilir. Amerika ve Avrupa ülkelerinde bu işlemi uygulayacak merkezler için sertifikasyon zorunluluğu mevcuttur. Bu ugulamalar işlem kalitesi ve başarısını arttırmaktadır.

Gastrik Bypass

Gastrik bypass ameliyatı kliniğimizde en sık uygulanan cerrahi türüdür.  Bu cerrahi türünde kullandığımız teknik, aslında neredeyse 100 yıldan bu yana kullanılan mide cerrahilerinin obeziteye uyarlanmış bir şeklidir. Uyguladığımız gastrik bypass tekniği Roux-en-Y gastrik bypass yöntemidir. Video galerimizde bu ameliyatın videosunu izleyebilirsiniz.

Tüp Mide (Sleeve Gastrektomi)

Sleeve gastrektomi (tüp mide) ameliyatı son yıllarda giderek daha çok artan oranlarda uygulanmaya başlamıştır. Sleeve gastrektomi ameliyatı sırasında midenin büyük bir kısmı geriye dönüşü olmadan çıkarılır. Geriye bırakılan mide dokusu yaklaşık 150-200 ml civarındadır. Sleeve gastrektomi ameliyatının obezite üzerinde iki tür etkisi vardır:

Kısıtlayıcı (restriktif) etki: Mide hacmi küçültüldüğü için daha erken doyulur.

Hormonal etki: İştah hormonlarının büyük bir kısmı midede üretildiği için iştahta azalma ve öğün aralarında açlık hissinde gerileme görülür.