Check-Up Kimler için Önemli

Check-up hiçbir rahatsızlık olmadan ya da belirli bir hastalığı düşündürmeyecek kadar hafif önemsiz şikayetlerde yapılan genel ve kapsamlı sağlık taramasıdır. Olabilecek hastalığı erken teşhis edip tanımlamayı sağlar. Sosyal refah düzeyi yüksek ülkelerde çok gelişmiş ve yerleşmiş bir kavram vardır: Koruyucu Hekimlik. Yani kişi sağlıklıdır, hiçbir şikayeti yoktur ama rutin muayene ve tetkikleri yapılır. Henüz ülkemizde oturmamış olan bu kavram ve içeriği günümüzde, kişisel check-up programları ile yaygınlaşmaktadır.

•             Şeker Hastaları

•             Kolesterol Hastaları

•             Koroner Kalp Rahatsızlığı Olanlar

•             Akciğer Hastaları

•             Alkol veya Hepatit Virüsüne Bağlı Karaciğer Hastaları

•             Meme, Rahim Ağzı, Kalın Bağırsak ve Prostat Gibi Sık Görülen Kanser Türleri

•             Kansızlık Çeşitleri

•             Kemik Erimesi

Gibi Rahatsızlıklar Görülen Ailelerde Check-Up’ın Önemi Daha da Artmaktadır.Bu Nedenle Yılda Bir Kez Yaptıracağınız Check-Up ile Sağlığınızı Kontrol Altına Alabilirsiniz. Teknoloji ve bilgi patlamasının baş döndürücü hızla geliştiği bir çağda yaşıyoruz. Bu hızlı teknolojik gelişmelerin önemli bir bölümü tıbbi teşhis alanında görülmektedir. Örneğin; basit bir kan tahlili ile kalp hastalığı açısından risk taşıdığımızı tespit edebiliyoruz. Ya da hiçbir şikayetimiz olmadığı halde bilgisayarlı tomografi ile tümörlü bir hasta olduğumuz gerçeği ile karşı karşıya kalabiliyoruz. Önemli olan, teknolojinin bize sunmuş olduğu bu güzelliklerden hastalık hali oluşmadan faydalanmaktır. Check-up önemi burada devreye girer. Çünkü check-up erken teşhis için ilk ve önemli bir adımdır. Hastalık oluştuktan sonra yapılan tahliller check-up demek değildir. Çünkü geç kalınmış ve hastalık hali oluşmuştur. Bu tür hastalar, hastalığının dışındaki diğer muhtemel hastalıkların teşhisi için farklı check-up programlarına dahil olabilirler.